Sider

mandag den 16. juli 2012

Håndværkere ...

kan bare alt det der gør det selv agtige noget jeg ALDRIG nogensinde får flair for. 
I dag fik jeg besøg af VVS manden, der kom fordi vi ikke kunne lukke for vandet. Så over telefonen var vi blevet enige om, at han nok skulle til at skifte stophanen (tror jeg nok han kaldte den). 
MEN stophanen sad ikke der, hvor jeg først troede den sad. Nej, det var fjernvarmen (ikke så mærkeligt at de to håndtag ligesom ikke kunne lukke for vandet). OG så stod vi ligesom der og kiggede lidt på hinanden, for han ville gerne vide, hvor vores stophaner så sad. 
OG jeg tænkte og tænkte, men kunne ikke rigtig finde på noget at sige og ville helst heller ikke indrømme min meget lille viden på det område. 
"Kan du fortælle mig, hvor du aflæser din vandmåler?" spurgte han så endelig. Lettet kunne jeg fortælle at det vidste jeg godt MEN havde ikke så meget lyst, for kunne nok regne ud, at bag ved skabet ville der ikke være så rent, som i resten af gangen ... (mærkeligt, hvorfor det pludselig blev vigtigt, at han ikke også skulle se vores spindelvæv ...)
Efter lidt flytten rundt med diverse forhindringer, fandt VVS'eren det han søgte - og lukkede for vandet! VOILA!!! så var den klaret ... 
Jeg blev så flov .. og selvom jeg måske nok bare skulle være blevet helt vildt glad over hans kække kommentar: "Skal vi ikke bare kalde det for SERVICE?!!!" Kunne jeg ikke lade være med at GRÆMME mig og prøvende fremstamme "Jamen, så tusind tak for hjælpen og god sommer ...
Resten af dagen, har jeg så brugt på at tænke på noget andet som fx. Strikketøj, verdens lækreste sandwich, skrive bog, læse bøger og lidt slow living.
Det var det - og slet ikke så meget andet MEEEEN jeg har da lært, hvor stophanen sidder i vores hus OG tænkt længe over det der med, hvordan man kan elske en have, der er i den helt anden ende af perfekt, fordi græsset er for langt og den trænger til en god omgang. MEN den dufter så dejligt ovenpå alt det regn og har så mange smukke farver og der bor et pindsvin i den ... 
Og det gør mig altså helt vildt glad! 



1 kommentar:

  1. Jeg tror vvs'eren gik hjem med et smil:-) du fik jo hjælp:-)

    SvarSlet

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...