Sider

tirsdag den 31. juli 2012

Hæklerier ... i frit fald?

Jeg er endelig blevet færdig med denne lille vest, der egentlig skulle have været med lange ærmer, men så må man jo tage højde for løbelængde på garnet og det er sådan noget jeg ikke altid får mig taget sammen til, når jeg går i gemmerne med restgarn. Til gengæld er jeg nu blevet så klog, at jeg ved at der er nok garn i et nøgle Arwetta ( 80 % merino og 20 % nylon) til en vest str. 0-6 mdr.


Skulle også lige have færdiggjort et maleprojekt af bord, der i tidernes morgen blev reddet fra storskrald


Og SÅ måtte jeg gå igang med det næste projekt. (Jo, jo - indgår skam stadig aftaler med mig selv) 
Og de  fungerer skam efter hensigten! 
Havde således lovet mig selv, at jeg kunne gå i gang med et projekt, jeg virkelig har set frem til at starte på: HÆKLING UDEN GRÆNSER - men dog med et klart (for)mål. Hækling i fri stil eller hvad man nu kalder sådan noget på dansk (free form crochet på engelsk).
Opstarten kan i se på billedet herunder  ...

Jeg tager udgangspunkt i en tegning ældstesønnen har tegnet til sin nye lillesøster, der melder sin ankomst engang i august.
Projektet bliver forhåbentlig til en kjole/tunika i ca str. 1 år (Det er vel godt, at der er lidt tid at løbe på??). Katten skulle selvfølgelig være sort - ligesom vores egen - og resten af kjolen skal være blå ... syntes min søde mand og drengene ;-) (Heldigvis er jeg altså også ret glad for blå)

HVIS nu projektet bliver en succes, er jeg sikker på, at jeg kommer til at lave rigtig meget af sådan noget ... Det er jo helt vildt sjovt at se hvad det bliver til hen ad vejen! Og så er der samtidig lagt i kakkelovnen til den helt store "restefestival"! YAY ...

7 kommentarer:

  1. :-) hvor er den "nye" vase fin på det "nye" bord!

    SvarSlet
  2. Hej,rigtig sjov ide med at hækle efter en sød tegning.Glæder mig til at se kjolen færdig:0)
    vh. Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er lidt "skægt" med den tegning - især om det egentligt er muligt at få det til at "virke" rigtigt og se ordentligt ud ... Håber i sidste ende, at der bliver noget at fremvise, som jeg tilnærmelsesvis kan være lidt stolt af ;-)
      Emilie

      Slet
  3. Hvor ser det fint ud! ;)

    Sommerhilsner fra
    Christina

    SvarSlet
  4. Jeg har en gammel hæklebog hvor der er hæklet figurer efter tegninger og så fyldt ud med fastmasker ml motiverne... det ligner meget det du laver :-) glæder mig til resultatet..

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bog lyder spændende! Hvad hedder den og gad vide om det er den samme, som jeg oprindeligt lod mig inspirere af (tror blot den hedder fri hækling) ...

      Slet
  5. Sjovt at se din fri-hækling. Sjov nok har jeg selv siddet og fedtet med noget figur-halløj-hækling her i weekenden. Det føltes dog pænt meget mere som tvangs-hækling og ville ikke rigtig lykkes, så jeg glæder mig til at se, hvordan din kat kommer til at spænde af :-)

    SvarSlet

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...