Sider

søndag den 18. november 2012

Ej, moar! Du er altså en møgunge ...

Nuvel! jeg har hørt værre. Jeg havde trods alt lige travet os alle 4 frem og tilbage på perron 3 i Skanderborg i 15 min med klaprende tænder på trods af polarudstyr til os alle, mens vi ventede på et tog til Århus. Det var sådan set ok. Altså ventetiden. Vi fortalte historier og snakkede og hyggede, indtil ældstebarnet noterede sig at vores tog ankom på spor 1. fordi han nu har knækket læsekoden og kunne læse, at der stod århus på toget.
Af uransagelige årsager, man kun kan bebrejde mig - som fx at togoversigt (de dersens plakater med en fuld oversigt over hele dagens afgange) sagde spor. 3 men at tog reelt afgik fra spor 1. (Mindre detalje, men svært sådan helt lavpraktisk at mobilisereen barnevogn og 2 andre børn, der hele tiden løber ind i barnevognens hjul, elevatorer i sneglefart m.m og stadig nå toget på perron 1)
Det gjorde vi så heller ikke! Vi (eller jeg) nåede tilgengæld at hælde mellemstebarnets slush-ice (købt som aflad) ud på gulvet i seven-eleven (ja undskyld) og den efterfølgende nye slush ud over mine egne bukser 5 minutter senere. (Sjovt, som jeg lige blev 10 gange mere møgunge af det stunt end vi-vinker lige-til-tog-fra-anden-perron)
En halv time senere kampsvedte jeg stadig, da jeg febrilsk stod og håbede på at jeg kunne lade som om, at jeg ikke havde 3 børn med, fordi jeg havde glemt at man kun må have 2 med gratis per betalende voksen. Oh, så heldig man kan være, når man nu egentlig i bund og grund er så autoritetstro, at man helst ikke "vil knaldes" for manglende biletter... Og kontrolløren aldrig dukker op.
Gad vide om míne børn bliver sådan nogle der altod har totalt styr på alting praktisk, fordi deres mor ret så ofte tog lidt for let på det?

4 kommentarer:

  1. Hihihi - stakkels jer, men I fik da én på opleveren.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. ;-) oplevelser har vi bestemt nogle stykker af ... He he

      Slet
  2. Åh hvor skønt at læse at jeg ikke er den eneste mor i landet der ofte absolut ikke har styr på lortet :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ... Nogen skal vel have førertrøjen - også i de mindre attraktive discipliner ;-)

      Slet

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...