Sider

mandag den 5. november 2012

Krea udfordringen

Krea udfordringen starter i dag.



Krea udfordringen er:

Mit enmandsprojekt. Mit seneste projekt. En nødvendighed. En mulighed for kompleksitetsreduktion og en lille smule angstprovokerende.

Krea-udfordringen er en udfordring min mand fik fremprovokeret, da han i desperation fik fortalt mig, at han mest af alt, havde lyst til at smide alt mit "krea-lort" i en sort sæk, så han rent faktisk fysisk kunne være på hans kontor (mit krearum). (her er fokus ordet: desperation og ikke at min mand skal lægges for had ...;-))

Jeg fortænker ham sådan set ikke i at have det sådan, men jeg vil ikke af med mine ting. Jeg vil bruge dem. Jeg får det bare så sjældent gjort. I.stedet samler jeg. SAMLER og HORDER, så jeg snart heller ikke selv kan være der ... Det kan alle andre sådan set overhovedet heller ikke. 

Det skal der laves om på. Og  jeg har sat mig selv i stævne til en udfordring, der gerne skulle resultere i mere overskuelighed og flere sjove projekter af de skatte, jeg indtil nu har hordet. 

Reglerne er enkle: 

1. Alle fremtidige projekter skal bestå af materialer, jeg allerede har. Det er altså forbudt at købe nyt. 
2. Hvis jeg kommer til at mangle noget, må jeg gerne bytte med noget andet.
3. Projektet starter i dag og slutter om præcis et år. (med mindre, jeg får opbrugt alt "Materiale" inden da)
4. Min blog skal primært bruges til at dokumentere, hvordan projektet skrider frem .... og Håndlavet karma bliver måske et bud på "genbrug i nye gevander" ... (For det er jo god karma i en nøddeskal)

PS: Og så fylder min skønne mellemste søn 5 år i dag. Og jeg bliver så blød om hjertet, når jeg tænker på, hvor heldig jeg er at have sådan nogle skønne børn. 

10 kommentarer:

  1. uh har lyst at hoppe med på den udfordring- men bliver helt angst-svedt ved tanken om at jeg så ikke må købe retrostof hvis jeg falder over det i genbrug- men hvis man nu kun går i genbrug med noget man skal af med- så kan man jo godt tage lidt mindre med hjem... og hvis den regel kan gå an vil jeg genre være med på udfordringen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes bare at du skal hoppe med på vognen, du laver jo bare reglerne så de passer lidt bedre til dig. Men jeg vil da helt vilt gerne, have nogen at 'stå igennem' sammen med .... ;-)

      Slet
  2. Spændende og fornuftigt projekt - jeg tør ikke melde mig da jeg ikke engang kunne klare en hel måned, da jeg tog sådan en udfordring op (tror jeg klarede 21 dage:-)). Stort tillykke med din søn - jeg håber I får en dejlig dag.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha Christina, det kan jeg faktisk godt huske, da det stod på hos dig - der var jeg lige begyndt at læse med på din blog - men Hvas Det kan være en trøst, var det altså vældigt inspirerende

      Slet
  3. Tillykke med sønnik og med dit skønne kommende projekt. Jeg har selv haft 'allmost-købestofstop' det sidste års tid og det er faktisk gået fint. Guleroden var at få brugt noget af alt mit stof - og det er ved-gud lykkedes. And more to come :)
    Enkelte gange har jeg købt lidt stof, men har overhovedet ikke samlet, hordet eller bare måttet-ha! Og DET er dælme sådan en fed fornemmelse..... og ved du hved?
    Den sidder fast den fornemmelse.
    Det er der god økonomi (og naturligvis karma) i.
    Bum! :)
    God dag til dig!
    Kh. T

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sgu! Det var lige det jeg havde brug for at høre ... Har endnu mere blod på tanden nu!
      ;-)

      Slet
  4. Tillykke med sønnen,håber han har haft en dejlig dag.Håber også du kan overholde din beslutning,den lyder svær(men selvfølgelig ikke umulig;0)
    kh.Laila

    SvarSlet
  5. Jeg har opdaget en ny blog i dag... den hedder Westmose! Jeg kiggede tilbage i bloggen og sidste efterår var der sådan en slags udfordring på bloggen: Den ene uge kunne du tilmelde dig med noget du gerne ville have fra hånden 'to-do' og ugen efter skulle du så vise frem hvad du havde nået 'ta-da' ...tænkte at det måske kunne kombineres med dit lille projekt.... som en slags delprojekter måske ; ) Held og lykke med det!
    Jeg kender godt det der med at manden pludselig får nok af alle mine ting og sager som fylder op... og jeg bliver sgu lidt ked af det, når han ikke kan se at det er 'guld' han vil smide ud! Men ok, du har ret... vi må ikke lægge dem had af den grund...
    : )

    SvarSlet
  6. Nej det lyder udfordrende. Og sikke en masse gode tanker det også afføder i kommentarene. Glæder mig til at følge med på sidelinjen.

    SvarSlet
  7. Ja - du véd jo at jeg allerede ELSKER dit projekt, og skulle du mangle dimser, dingenoter, stof eller andet grej til dine krea-udfoldelser, så véd du hvor min kælder 'bor'!! ;-) Mit krea-shit er dit krea-shit, dejlige Emilie!! ;-)

    SvarSlet

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...