Sider

mandag den 28. januar 2013

Indlæg #100 eller hvad man kan lære af at blogge

Jeg har skrevet 100 blogindlæg! 100 indlæg ... og nu igang med nummer 101.
Jeg troede det ikke, da jeg startede med at blogge. Ville have forsvoret at det var umuligt. For faktisk begyndte jeg kun at blogge, fordi jeg ville med på et blogtræf. Og kravet var at man skulle have en blog (Helt rimeligt krav!) - og heldigvis bliver man klogere.

Det var Jane som en gammel traver i blogland, der spredte om sig med sjove bekendtskaber og oplevelser - (som fx blogtræf). Jeg ville være med, men havde ikke så stor fidus til det der bloggeri. Tidsrøveren kaldte jeg det i starten.

Så var der jo også det der med læserne. Sad bare der og skrev for mig selv. Kunne ikke rigtig finde den der blogidentitet og benet i næsen, til at jeg syntes, at der var noget særligt at byde på her hos mig.
Kunne kun fokusere på det der med at jeg IKKE tager særlig pæne billeder, at jeg ret ofte slet ikke havde til både at være krea og fortælle om det på bloggen. OG at jeg heller ikke har så meget "SE HER" i mit hjem og og generelt bare syntes, at jeg havde travlt med at leve, det der rigtige liv, med mand og børn og aspirerende ønsker om at være en fantastisk ven, kæreste, mor, lærer (fyld selv resten ud)

MEN nysgerrigheden vandt over min skepsis. Fandt hurtigt ud af at man ikke behøver at fremstille glansbilleder af et overfladisk liv for at være med i blogland og at man godt kan have noget at byde på, uden flotte billeder og at læserne lige så stille kommer til, også selv om man ikke gør så stor en indsats.

Blogland har på mange måder taget fusen på mig! Jeg elsker det sjove skæve indblik, jeg får i andre menneskers liv - de nye bekendskaber som nogle gange udvikler sig til mere, når man mødes IRL. Jeg elsker muligheden for ny inspiration og mulighederne som, det at have en blog giver mig ...




5 kommentarer:

  1. Hvor er det et dejligt indlæg Emilie- fordi du tænker sådan holder jeg af at læse med hos dig-

    SvarSlet
  2. Jeg er i hvert fald glad for at du besluttede at blogge for jeg kan så godt lide at følge med og for mig er indholdet på din blog langt mere interessant end "glansbillede-livet":-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  3. Jeg er også bare blevet hel vild med at blogge efter godt 1 1/2 er det blevet til ikke mindre end 320 indlæg, alligevel lidt vild synes jeg. Men stort tillykke med dit indlæg nr 101:-)

    SvarSlet
  4. Tillykke med du har rundet de 100. Jeg er selv i helt samme båd som dig. Da jeg begyndte at blogge (også for 100 indlæg siden, skrev nr 100 i går) troede jeg heller ikk det var muligt jeg ville komme til at elske det, for følte nemlig jeg skrev ud i ingenting, men helt stille og roligt kom der flere og flere til, og elsker hver og en kommentar der bliver skrevet. Jeg får så meget inspiration her inde og ved også at jeg kan få en masse hjælp og vejledning her inde. Desværre har jeg ikk stødt på nogen blogtræf på sjælland og er vildt misundelig over de skønne jeg tit læser om i jylland. Håber og drømmer om det bliver muligt at kunne arrangere noget, men går og overvejer hvor man skulle gøre det henne, for pt har jeg ikk drømmehuset endnu, så har ikk så meget plads igen.

    Glæder mig til at følge din blog. Og kig endelig forbi min blog.

    SvarSlet
  5. Ja, man kan på sådan en uforklarlig måde blive afhængig af det, ikk'? Jeg følger mange blogge af vidt forskellige årsager... har aldrig tænkt at din blog skulle være mindre perfekt end de andres... har simpelthen bare følt mig godt tilpas her hele tiden. Vi gør det på hver vores måde og andet ville være kedeligt ; )
    Du har hjertet med, det må være det jeg kan mærke! Jeg synes også det er mærkeligt at tænke på, at jeg ikke havde min blog for bare et år siden... og ikke deltog ikke blogland sådan aktivt, men mere som en tilskuer...
    Vi blogges ved : )

    SvarSlet

Jeg bliver sindssygt glad for en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...